Brev:
Vil ikke drikke sødmælk - 12 mdr.
17. maj 2010
Alder:
12 mdr.
Vil ikke drikke sødmælk - 12 mdr.
Hej Helen.
Jeg har lige et spørgsmål om mælk. Du anbefaler jo stadig 2 amninger i døgnet indtil Sofie bliver et år og derefter 1 amning i døgnet i et par måneder efter. Det har jeg forsøgt at holde mig til men Sofie har selv skåret mere ned og det regner med at holde fast i.
Jeg ammer ikke mere når hun skal sove, for jeg havde en del aftenarbejde så vi blev nødt til at træne det lidt inden far skulle stå for putningen alene. Så nu ammer jeg en gang i døgnet, ca midt nat, og det ser ud til at Sofie trives fint med det :-)
Nogle nætter er jeg så heldig at hun ikke vågner for at få mælk, og hvis du kan huske hvor desperat jeg var for 3 måneder siden over aldrig at få lov at sove mere end max 3 timer af gangen, så kan du nok regne ud hvor meget jeg nyder det :-)
Så jeg vækker hende altså ikke for at amme, men sover alt det jeg kan nå :-) Morgen amning er ikke en løsning for jeg er kørt på arbejde når hun skal op.
Så skal jeg jo have hendes mælkebehov dækket på andre måder, hun vil ikke drikke sødmælk, men hun bliver jo 1 år om 14 dage, så er det vel okay med et andet alternativ eller hvad? Vi kan nemlig godt få hende til at drikke skummetmælk og minimælk, letmælk går også nogenlunde.
Og hvor meget skal hun ca have på et døgn de dage hvor hun ikke har fået mælk om aftenen?
Hun får ca 1-1 1/2 dl sødmælks yoghurt om eftermiddagen (skal det skiftes ud med letmælks yoghurt?, hun er jo en spinkel pige så måske det er fint bibeholde det fede produkt lidt endnu? især når hun ikke vil have det fede mælk? )
Glæder mig til at høre dit svar.
venlig hilsen
Linda